Kell-e a Black Friday túlfogyasztásra ösztönzése a tudatos vásárlóknak? |
53820
post-template-default,single,single-post,postid-53820,single-format-standard,edgt-core-1.4,ajax_leftright,page_not_loaded,,vigor-ver-3.2, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-6.7.0,vc_responsive
 

Kell-e a Black Friday túlfogyasztásra ösztönzése a tudatos vásárlóknak?

Vonjuk vissza a Black Friday-t! Így szólítja meg a Fashion Revolution mozgalom a divatiparban érintetteket a vásárlóktól kezdve a gyártókig.

A Fashion Revolution Black Friday kampánya immár harmadik éve a túltermelés, a túlfogyasztás és a pazarlás megszüntetésére szólít fel a divatiparban. Kéri a polgárok állásfoglalását  az esztelen fogyasztás ellen, hogy nemet mondjanak a Black Friday és a Cyber ​​Monday túlfogyasztásra ösztönző akciói ellen.

„A fekete péntek egy átverés. Ez egy újabb módja annak, hogy a polgárok azt higgyék, hogy alkut találnak, holott valójában illúzióra vadásznak. A Black Friday a rohanásról, a sebességről, a kényszerről szól. A Fashion Revolutionnél arra kérünk benneteket, hogy maradjatok lelkiismeretesek és céltudatosan vásároljatok.” Orsola de Castro, a Fashion Revolution társalapítója és kreatív igazgatója

A fekete péntek a divat rendszeres túltermelési problémáját képviseli, a nagy márkák meggondolatlanul, az emberek és a bolygó kárára dobnak piacra új termékeket. A márkák megússzák ezt a pazarló üzleti modellt, mert az ügyesen értékesített szezonális leárazások azt jelentik, hogy a vásárlók segítenek megszabadulni az eladatlan készletektől. A becslések szerint 100 milliárd darab ruha készül minden évben, de az a 2021 Fashion Transparency Index , csak 14% -a nagy divatmárkák közzéteszi a termékek mennyiségét termelnek. Eközben a nagy divatmárkák mindössze 27%-a mondta azt, hogy fektet be olyan körkörös megoldásokba, mint a textil újrahasznosítás, és mindössze 32%-uk rendelkezik ruha-visszavételi programokkal.

A ruháinkat készítő emberek többsége szegénységben él. Valójában az Oxfam becslése szerint egy nagy divat-vezérigazgatónak mindössze 4 napra lenne szüksége ahhoz, hogy annyit keressen, mint egy bangladesi női ruhamunkás egész életében. A FR szeretné, ha vége lenne ennek a hiperdiszkont kultúrának, ahol olyan kevés értéket tulajdonítanak a ruházatnak, az előállításukhoz felhasznált erőforrásoknak vagy az azt gyártó embereknek. Fogyasztóként és világpolgárként jobbat érdemlünk a ruhatárunkból.

A FR javaslata szerint a polgárok úgy vehetnek részt a Black Friday elleni kampányban, hogy lehetőség szerint tartózkodjanak a fekete pénteki akciók vásárlásától, és próbáljanak alternatív megoldásokat keresni –  hiszen nem kell lemondani a divat kedvteléséről – mint például az újrahasznosítás, a javítás, a csere vagy a ruhák  megosztása. Szeretnénk hangsúlyozni a vásárlásoknál – nemcsak a Black Friday kapcsán – a tudatos vásárlók szerepét, akik segíthetnek abban is, hogy a közösségi médiában elterjesszék azt az üzenetet, hogy a túltermelés sokba kerül a Földnek, és elszámoltathatják a márkákat a #WhoMadeMyClothes  és a #WhatsInMyClothes? kérdésekkel, valamint most is lehetőség nyílik a Fashion Revolution javára történő adományozással. Ennek célja, hogy ez a világméretű kampány minél több erőforrással tudja a divatipar pozitív irányba történő elmozdulását segíteni.

A Black Friday hétvégén (2021 november 26 és 29 között) számos fenntartható divatmárka, kereskedő és kölcsönző platform arra vállalkozik, hogy eladásaik 5-15%-át felajánlják jó célokra, akár a FR számára, ahelyett, hogy olyan árengedményeket hirdetnének, amelyek a túltermelés és a túlfogyasztás fenntarthatatlan gyakorlatára ösztönöznek.

Tudjuk, hogy a szezon végi kiárusítási modell sok márkába beleivódott, de előrelátó vállalkozásokra van szükségünk, hogy felrúgják a Black Friday trendet, és lehetővé tegyék az embereknek, hogy a mennyiség helyett a minőséget válasszák. 

A Black Friday kampányt a Fashion Revolution több mint 90 országból álló globális hálózata támogatja , valamint a jobb divatrendszer kialakításán dolgozó különböző szervezetek.

Magyarországon 2017 óta a FR Hungary hivatalos csapata is működik, a hazai FR kampány hátteréül a Nemzeti Divat Liga Magyarország Egyesület szolgál, így szeretnénk mi is felhívni a figyelmet arra, hogy mennyire fontos, hogy minél többen segísék az átlátható és elszámoltatható divatiparért kampányoló közös és koordinált nemzetközi munkánkat a divatipar legerősebb mozgalmában.

Forrás: FR

További információért látogass el ide: 
www.fashionrevolution.org/blackfriday
és nézzed a FR Hungary blogjait is:
 www.fashionrevolution.org/europe/hungary  


No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Kedves Partnerünk! Ez a honlap sütiket használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A honlap további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás