
Fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás a divatban
Egyre többször hallani a fenntartható és az etikus divatról, de vajon pontosan mit is jelent ez? Miért nem fenntartható és etikus a divatipar, és mit tehetünk ellene?
Idén hivatalosan is elindult a Fashion Revolution magyarországi képviselete. Április 27-én minden érdeklődőt szeretettel várnak egy sokszínű előadássorozatra, ahol többek között szó esik majd arról, hogy milyen problémák jellemzik ma a divatipart, milyen környezetkárosító hatásai vannak a fast fashion gyártatásnak és a túlfogyasztásnak, és nem utolsósorban, hogy miért fontos a társadalmi felelősségvállalás kérdése a divatipar kapcsán. Az érdeklődők betekintést kapnak az ipar és a gyártás kulisszái mögé, valamint hasznos tanácsokat arra vonatkozóan, hogy mit tehet az átlagfogyasztó, ha tudatosabb vásárlóvá szeretne válni.
A Fashion Revolution csapata, köztük Mányiné Dr. Walek Gabriella country coordinator szeretettel vár minden érdeklődőt az eseményre! A belépés ingyenes, de regisztrációhoz kötött. További információk:
https://www.facebook.com/events/236265460184140/
A Fashion Revolution kampányról
2013 április 24-én 1134 ember vesztette életét a bangladesi ruhagyár, a Rana Plaza összeomlásakor. A tragédia fogyasztók ezreinek szemét nyitotta fel világszerte, és ezzel megszületett a Fashion Revolution gondolata. A mozgalom 2013-as indulása óta már 80 országban van jelen, idén márciusban pedig megalakult a magyarországi képviselete is.
A kezdeményezés célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a divatipar problémáira, és arra buzdítsa őket, hogy a meggondolatlan vásárlás helyett fordítsanak nagyobb figyelmet azoknak a ruháknak a kiválasztására, amelyeket valóban sokáig hordani fognak. Hiszen az olcsó, „eldobható divat” nemcsak a megváltozott fogyasztói szokások kiváltója, hanem a környezetszennyezésért, és sokszor a ruhaipari dolgozók kizsákmányolásáért is felelős.
A Fashion Revolution törekvése nem az említett márkaóriások bojkottjára irányul, hanem a divattermék vásárlók, valamint a gyártók, márkák figyelmét igyekszik felkelteni. Éppen ezért a szervezet arra kéri a csatlakozókat, hogy tegyék fel a kérdést szeretett márkáiknak: ki készíti a ruháikat (#whomademyclothes).
A 2016-os Fashion Revolution Week keretén belül 70.000 közösségi média felhasználó kérdezte meg: #whomademyclothes. Egy komoly, globális párbeszéd indult meg, melynek központi témája a divatipar átlátszóvá és fenntarthatóvá tétele. A fogyasztók által feltett kérdésre több mint 1000 márka válaszolt, köztük 300 mainstream márka mutatta meg, ki készítette ruháinkat.
A Fashion Revolution csapata hisz egy etikus, méltányos és fenntartható divatiparban, és reméli, hogy a fent említett szám idén még nagyobb lesz. Azért, hogy az üzenet minél több emberhez eljusson, a kampányhoz csatlakozókat kérjük, hogy 2017 április 24-30 között poszoltják a közösségi média oldalaikra a ruháik címkéjéről készült fotókat a #whomademyclothes hashtaggel.
Sorry, the comment form is closed at this time.